Reklamace
Reklamace je uplatnění odpovědnosti za objektivní neshody dodaného materiálu ve fázi expedice materiálu zákazníkům.
Za reklamaci se považuje:
- poškozený zdravotnický prostředek,
- poškozený obal,
- nesprávně složený zdravotnický prostředek,
- chybějící zdravotnický prostředek,
- nadbytečný zdravotnický prostředek,
- nesprávně označený zdravotnický prostředek,
- chybějící údaje o sterilizaci na obalu,
- nesprávně složené síto s instrumentáriem.
Reklamaci na poškozený obal, chybějící zdravotnický prostředek, nadbytečný zdravotnický prostředek, nesprávně označený zdravotbický prostředek, chybějící údaje o sterilizaci na obalu je nutné podat okamžitě při příjmu materiálu zákazníkem. Za následnou manipulaci zákazníkem CS nemůže odpovídat.
Termín vyřízení reklamace je 7 dnů. V tomto termínu obdrží zákazník telefonickou informaci o řešení reklamace. Není-li možné reklamaci vyřešit ve stanoveném termínu, musí být o této skutečnosti informován zákazník a musí mu být oznámen předpokládaný konečný termín řešení.
Reklamaci lze podat telefonicky na čísle +420 469 653 028 v pracovní době CS nebo písemně e-mailem na lubica.psenakova@nempk.cz. Každá reklamace je evidována v reklamačním protokolu. Vedoucí zaměstnanec CS je odpovědný za evidenci a vyřízení reklamace.
Reklamační protokol najdete níže v dokumentech ke stažení.
Špatná dekontaminace je začátkem špatného konce
Častou neshodou v průběhu sterilizačního procesu je problematika kvality předsterilizační přípravy a její úrovně. Na kvalitě provedené předsterilizační přípravy zaleží úspěšnost dalších dezinfekčních a sterilizačních postupů. Předsterilizační příprava zahrnuje činnosti dekontaminace, mechanické nebo strojové čištění a sušení, hygienickou, funkční a technickou kontrolu nástrojů a pomůcek, setování, balení, tavení a rozdělení dle termolability materiálu, vložení testů, vložení a uspořádání do sterilizačního přístroje. V návazných postupech nelze opomenout transport sterilního materiálu k zákazníkovi, jeho uložení a správné vyjmutí ze sterilní bariéry.
Nejčastější chyby při dekontaminaci ze strany zákazníků, kterým je potřeba předcházet:
- zaschnutí biologického materiálu na nástrojích před prováděním dekontaminace,
- nevhodně zvolený dezinfekční prostředek,
- stáří a znečištění dekontaminačního roztoku po předchozím použití,
- nesprávná koncentrace a teplota používaného dekontaminačního roztoku,
- nedostatečné ponoření nástrojů a dutých předmětů do dekontaminačního roztoku,
- špatná (krátká nebo dlouhá) doba expozice dekontaminačního roztoku,
- opomenutí oplachu nástrojů po dekontaminaci,
- neprovedení závěrečného osušení.