Reklamace je uplatnění odpovědnosti za objektivní neshody dodaného materiálu ve fázi expedice materiálu zákazníkům.

Za reklamaci se považuje:

  • poškozený zdravotnický prostředek,
  • poškozený obal,
  • nesprávně složený zdravotnický prostředek,
  • chybějící zdravotnický prostředek,
  • nadbytečný zdravotnický prostředek,
  • nesprávně označený zdravotnický prostředek,
  • chybějící údaje o sterilizaci na obalu,
  • nesprávně složené síto s instrumentáriem.

Reklamaci na poškozený obal, chybějící zdravotnický prostředek, nadbytečný zdravotnický prostředek, nesprávně označený zdravotbický prostředek, chybějící údaje o sterilizaci na obalu je nutné podat okamžitě při příjmu materiálu zákazníkem. Za následnou manipulaci zákazníkem CS nemůže odpovídat.

Termín vyřízení reklamace je 7 dnů. V tomto termínu obdrží zákazník telefonickou informaci o řešení reklamace. Není-li možné reklamaci vyřešit ve stanoveném termínu, musí být o této skutečnosti informován zákazník a musí mu být oznámen předpokládaný konečný termín řešení.

Reklamaci lze podat telefonicky na čísle +420 469 653 028 v pracovní době CS nebo písemně e-mailem na lubica.psenakova@nempk.cz. Každá reklamace je evidována v reklamačním protokolu. Vedoucí zaměstnanec CS je odpovědný za evidenci a vyřízení reklamace.
Reklamační protokol najdete níže v dokumentech ke stažení.

Špatná dekontaminace je začátkem špatného konce

Častou neshodou v průběhu sterilizačního procesu je problematika kvality předsterilizační přípravy a její úrovně. Na kvalitě provedené předsterilizační přípravy zaleží úspěšnost dalších dezinfekčních a sterilizačních postupů. Předsterilizační příprava zahrnuje činnosti dekontaminace, mechanické nebo strojové čištění a sušení, hygienickou, funkční a technickou kontrolu nástrojů a pomůcek, setování, balení, tavení a rozdělení dle termolability materiálu, vložení testů, vložení a uspořádání do sterilizačního přístroje. V návazných postupech nelze opomenout transport sterilního materiálu k zákazníkovi, jeho uložení a správné vyjmutí ze sterilní bariéry.

Nejčastější chyby při dekontaminaci ze strany zákazníků, kterým je potřeba předcházet:

  • zaschnutí biologického materiálu na nástrojích před prováděním dekontaminace,
  • nevhodně zvolený dezinfekční prostředek,
  • stáří a znečištění dekontaminačního roztoku po předchozím použití,
  • nesprávná koncentrace a teplota používaného dekontaminačního roztoku,
  • nedostatečné ponoření nástrojů a dutých předmětů do dekontaminačního roztoku,
  • špatná (krátká nebo dlouhá) doba expozice dekontaminačního roztoku,
  • opomenutí oplachu nástrojů po dekontaminaci,
  • neprovedení závěrečného osušení.